diumenge, 13 de març de 2011

Remis-instrument. La cançó "Funga Alafia"

La cançó "Funga Alafia.

Tot i que aquest curs no tinc cap grup d’ alumnes de 8 anys, se m’ acudien moltes idees a fer amb aquesta cançó, així que vaig decidir posar-les en pràctica amb un grup de 7 anys, és a dir nens de Sensibilització (en volem dir 2n d’ iniciació).

Explico les activitats:

1. Canto la cançó i explico que és una cançó africana. La vaig cantant demanant-los amb el gest i la meva expressió corporal i de cara, que s’ hi vagin afegint.

2. Expressem la pulsació corporalment mentre l’ anem cantant.

3. Mentre no parem de cantar-la, els demano que busquin una forma de ballar-la. Mentre ho fan vaig observant els moviments que van sorgint i vaig reclamant l’ atenció dels nens envers un o altre moviment. S’ estableix conversa sobre el moviments d’ un i altre i valoren junt amb mi quins ens agraden més per cantar i ballar la cançó. Mentre hi ha aquesta conversa es parla de si expressem el ritme, la pulsació, o sobre el en quin moment fem el canvi de moviment si ho fem amb la frase o ....?

4. Entre tots es defineix l’ estructura de frases, frases llargues o curtes. Sempre relacionem amb el moviment .

5. Experimenten amb els instruments de percussió indeterminada buscant ritmes per acompanyar-la.

6. Van mostrant i interpretant les idees que han trobat. Per cada idea s’ estableix de nou conversa per a definir si el que interpreta és el ritme de la cançó, o la pulsació, o és un ritme diferent que podria servir per acompanyar, o és un ambient sonor.

7. Entre tots es van estructurant les idees i es defineix un forma d’ interpretar-la.

8. Els proposo agafa els instruments orff i ens posem davant de la partitura de la cançó ampliada. Els dic que a la melodia d’ aquesta cançó li falten dues notes de l’ escala, que les busquin. Es conversa, diuen notes i els faig dir que senyalin al pentagrama on seria si no ho ha encertat espero o provoco que els companys diguin la seva i corregeixin. Així fins que entre tots ens adonem que no hi ha ni el fa ni el si.

9. Amb l’ instrumental orff interpreten l’ escala pentatònica, la cantem, els dic que és l’ escala pentatònica i els proposo que juguin amb aquestes notes buscant una manera d’ acompanyar la cançó.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada