dissabte, 26 de febrer de 2011

Remis instrument-llenguatge

Objectius generals de la docència :

Motivació, il.lusió, satisfacció : Fer que l'alumne se n'adoni que més avança quan més estudía. Que estigui satisfet/a, il.lusionat/ada i motivada per aquest fet.

Autonomia : Donar eines per superar dificultats, però també el criteri per a utilitzar-les en properes i adients ocasions.

Expressió : Com a resultat de les dues anteriors, introduir-lo en el món de l'expressió d'emocions i sensacions a través de l'instrument.

Autoaprenentatge : Aconsseguir que es vagi construint una parcela pròpia, personal, però transferible - que sàpiga ensenyar el que sap - sobre la qual hi pugui edificar constantment.


Objectius de les darreres classes : Alumnes de 8 anys.

Materialitat del sò : Equlibri sonor esquerra (melodia)- dreta(acompanyament en forma d'acords en temps dèbils).

Tècnica : Intentar fer adonar a l'alumne/a que quan toca amb les puntes dels dits té un major control sobre les distàncies, l'atac i el sò.
Treballar desplaçaments paral.lels a distància d'octava. Se'm fa molt dificil d'explicar còm, sense tenir un piano al davant, o en el seu defecte una escriptura musical, però la ideia és que mentre toca les últimes notes de la tessitura(a) vagi mirant el lloc concret d'inici de la tessitura(b) i a l'inrevés.

LLenguatge : Corregir ritmes mal-entesos o poc rumiats a través del procés previ de solfeijar només rítmicament el passatge en qüestió, per a seguidament aplicar-ho mentre el toca.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada